Κυριακή 2 Μαρτίου 2014

Το «εθνικό σχέδιο Ανάν» της Νέας Δημοκρατίας


Νεράιδα από Σπάρτη

Απάντηση στο άρθρο του Φαήλου Κρανιδιώτη «Η παιδεία πρώτη γραμμή εθνικής άμυνας».
 
 
Όπως ο Σημίτης επί πρωθυπουργίας του εκθείαζε την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, δημιουργώντας και τροφοδοτώντας τις ψευδαισθήσεις ενός ολόκληρου λαού, προκειμένου να εξυπηρετήσει την υλοποίηση του εθνομηδενιστικού σχεδίου, έτσι και ο Φαήλος Κρανιδιώτης, αντιπαρερχόμενος τη μνημονιακή, φιλογερμανική και άκρως ανθελληνική πολιτική της κυβέρνησης και στα θέματα παιδείας, δίνει φιλολογική διάλεξη για τη θέση που πρέπει να έχει η παιδεία στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα του μνημονίου και της κρίσης αξιών, στην Ελλάδα των διαλυμένων σχολείων και των οικονομικά και ψυχολογικά εξαθλιωμένων εκπαιδευτικών, στην Ελλάδα που υλοποιείται το σχέδιο αφελληνισμού και κρασπεδοποίησης αξιών, ήθους και θεσμικής απορρόφησης της χώρας από άνωθεν αλλοδαπούς και μη δημοκρατικά νομιμοποιούμενους θεσμούς.
«Το ηθικό παράδειγμα της αγέρωχης Σπάρτης θα αντηχεί στους αιώνες», μόνο που τα δικά σας αυτιά έχουν επιλεκτική ακοή. «Ο λαός της Σπάρτης θεωρούσε την παιδεία πολύ σοβαρή υπόθεση για να την εμπιστευτεί μόνο στους γονείς ή σε ιδιώτες» ενώ εσείς υπηρετώντας αλλοδαπά σχέδια συρρικνώνετε στο ελάχιστο το δικαίωμα για δωρεάν, δημόσια, ελληνική παιδεία. Μνημονεύετε τον Πλάτωνα και τον Πλούταρχο προκειμένου να υπεραμυνθείτε των λεγομένων σας, μόνο που λησμονείτε ότι για τον Πλάτωνα «η παιδεία από την παιδική ηλικία οδηγεί τον άνθρωπο στην αρετή και του προκαλεί ισχυρή επιθυμία να γίνει ένας τέλειος πολίτης που ξέρει να κυβερνά ή να κυβερνιέται σύμφωνα με το δίκαιο. Αντίθετα, η παιδεία που αποβλέπει στην απόκτηση χρημάτων ή δύναμης ή σοφίας χωρίς λογική και δικαιοσύνη, θα πρέπει να την θεωρούμε ανελεύθερη και βάναυση – κάτι δηλαδή που δεν αξίζει να ονομάζουμε Παιδεία». Τάδε έφη Πλάτωνας, μαθητής γαρ του μεγάλου διδασκάλου Σωκράτη, ο οποίος έλεγε για την παιδεία «Η παιδεία, καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τ’ αγαθά φέρει». Ποια αγαθά είναι δυνατόν λοιπόν να φέρει η σημερινή διαλυμένη παιδεία στη χώρα; Η παιδεία που κληρονομήσατε ετοιμόρροπη και στείλατε τους εκσκαφείς να την ισοπεδώσουν; Εύκολο είναι να επιρρίπτετε ευθύνες δεξιά και αριστερά. Γενναίο ωστόσο είναι να αναλάβετε το μερίδιο που σας αναλογεί και να δημιουργήσετε τις προϋποθέσεις εκείνες που θα αναστηλώσουν το κατεδαφιστέο οικοδόμημα. 
 


«Κάθε σοβαρή οργανωμένη πολιτεία, έχει το καθήκον να έχει βούληση και εφαρμοσμένο σχέδιο για το τι ανθρώπους, τι είδους πολίτες θέλει να αναθρέψει, ποιες αξίες και πρότυπα θα τους εμφυσήσει». Ποιες αξίες και ποια πρότυπα θέλει να εμφυσήσει η δική μας οργανωμένη και σοβαρή πολιτεία στους μαθητές που είδαν την καθηγήτριά τους να παίρνει το δρόμο της απόλυσης επειδή, σεβόμενη την ηθική και το δίκαιο, τιμώρησε το γιο του πρωθυπουργού επειδή αντέγραφε; Τι είδους ανθρώπους και πολίτες θέλει να αναθρέψει μια κοινωνία που επιβραβεύει την ανομία, επικροτεί την εξαπάτηση και τιμωρεί το δίκαιο και το σωστό;
«Το τι ανθρώπους θα παράγει το σύστημα εκπαίδευσης, το καθορίζουν τα μέσα, δηλαδή τα βιβλία και η υλικοτεχνική σου υποδομή αλλά κυρίως καθορίζεται από τους ανθρώπους στους οποίους θα εμπιστευτείς αυτή την ύψιστη αποστολή και πάνω απ’ όλα από την κυρίαρχη ιδεολογία που θα διαπνέει αυτούς, την διδακτέα ύλη αλλά και όλο τον δημόσιο λόγο, από αυτόν που εκφέρουν τα πολιτειακά όργανα και τα δημόσια ΜΜΕ» Τα βιβλία σε μια προσπάθεια εκμοντερνισμού και άκριτου εκσυγχρονισμού διαστρεβλώνουν ανελέητα την ιστορία, ευτελίζουν τους θεσμούς και μετατρέπουν την ουσία σε επιδερμική αναφορά που μόνο εθνικό φρόνημα δεν εμπνέει. Όσο δε για τους ανθρώπους στους οποίους εμπιστεύεται η πολιτεία τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών, η εθνομηδενιστική εφαρμοζόμενη πολιτική, τους έχει μετατρέψει σε αριθμούς-βορά στις εκάστοτε απαιτήσεις της τρόικα.
«Η φιλοπατρία, το ηρωϊκό πρότυπο, η εθνική, ηθική και θρησκευτική διαπαιδαγώγηση των παιδιών και των νέων, η προβολή των ιδεών, των ηρώων και των συμβόλων του Έθνους μας, του μόνου και αληθινού προσώπου μας στην Ιστορία, διαμόρφωσαν γενιές και γενιές. Ο μηδενισμός, οι ιδεολογίες και τα αρνητικά πρότυπα της παρακμής, του μισελληνισμού, της αμφισβήτησης της εθνικής μας ταυτότητας και ενότητας, ήταν περιθωριακές αντιλήψεις, απόβλητες και όνειδος για τους φορείς της». Το μοντέλο της σύγχρονης Ευρώπης επιβάλλει την αντιστροφή των ρόλων στους οποίους αναφέρεστε και τη μετατροπή του μηδενισμού και των παρακμιακών προτύπων σε κανόνα απαρέγκλιτο. Οποιαδήποτε αναφορά σε εθνικά ή θρησκευτικά ιδεώδη κινδυνεύει να χαρακτηριστεί εθνικιστική και άκρως προσβλητική, με αποτέλεσμα να αποφεύγεται ακόμα και η έπαρση της ελληνικής σημαίας στα σχολεία ή η ύπαρξη θρησκευτικών εικόνων στις αίθουσες διδασκαλίας. Πώς λοιπόν θα «δημιουργήσεις ανθρώπους με ταυτότητα, πίστη στους θεσμούς και πάνω από όλα πίστη στην εθνική και κοινωνική ενότητα» όταν ξεριζώνεις την εθνική σου υπόσταση και χτίζεις γνώση χωρίς θεμέλια;
«Το μεγάλο λοιπόν εθνικό ζήτημα της ανάκτησης της εκπαίδευσης κάθε βαθμίδας από το Έθνος, παραμένει ζητούμενο. Η απάντηση σε αυτή την πρόκληση δεν είναι κάποια νεοφιλελεύθερη συνταγή πλήρους αποδόμησης της δημόσιας εκπαίδευσης και ιδιωτικοποιήσεων αλλά το ακριβώς αντίθετο». Νεοφιλελεύθερη συνταγή η πλήρης αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης ή εφαρμοζόμενη στην πράξη από την κυβέρνηση δια του Υπουργού Παιδείας η καρατόμηση της τεχνικής εκπαίδευσης και η προώθησή της στους ιδιώτες των ΙΕΚ;
Η Σπάρτη είχε όντως δίκιο: «η παιδεία είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να την εμπιστευτεί η πολιτεία σε ιδιώτες ή σε μηδενιστές εργοδοτούμενους από το ίδιο το Έθνος, χωρίς αυστηρό έλεγχο, χωρίς εθνικό σχέδιο, με αποτέλεσμα να αναθρέφουμε ψευτοπροοδευτικά ανδράποδα αντί για ελεύθερους Έλληνες…» Με τη διαφορά ότι όταν οι μηδενιστές εργοδοτούμενοι είναι η ίδια η πολιτεία και οι φορείς της, τότε η θεσμική αλλά και ουσιαστική απορρόφηση του έθνους και η μετατροπή του σε χώρο – μαριονέτα εξυπηρέτησης αλλοδαπών συμφερόντων, είναι μονόδρομος.
 
Εύηχοι οι βερμπαλισμοί, φερέλπιδες οι αναλύσεις αλλά δυστυχώς οι πράξεις δε συνάδουν με τους οραματισμούς. Και επειδή ο λαός της Σπάρτης, όπως πολύ ορθά αναφέρετε, ήταν «ένας λιγόλογος πρωταθλητής της ανθρωπότητας στο στίβο της Ιστορίας», σταματήστε να μοιράζετε συνειδητά ψευδαισθήσεις, όπως ο Σημίτης.  Αυτό είναι το εθνικό σας χρέος για να επαναφέρετε την παιδεία στην πρώτη γραμμή και όχι στα μετόπισθεν ή ακόμα χειρότερα στον πάγκο που την έχετε καθηλώσει σήμερα. Με εθνικό σχέδιο, το οποίο δεν φτιάξατε. Γιατί να μπείτε άλλωστε στον κόπο; Η προγραμματική συμφωνία που υπογράψατε με το ΠΑΣΟΚ περιέχει δέσμευση υιοθεσίας του όποιου σχεδίου φτιάξει το ΠΑΣΟΚ μαζί με το ΕΛΙΑΜΕΠ και τον ΙΟΒΕ… Έχετε δεσμευτεί εκ των προτέρων να εφαρμόσετε «εθνικό σχέδιο Ανάν», συνεπώς τα σχόλια περιττεύουν. Δεν είναι μόνο ότι δεν μπορείτε – θα αφήνατε εμάς που μπορούμε. Το κυριότερο είναι ότι δεν θέλετε.
 
 πηγή : aoratipoli 


* Το άρθρο του Φαήλου Κρανιδιώτη "Η παιδεία πρώτη γραμμή εθνικής άμυνας"


 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου