Παναγιώτης Ήφαιστος
Ακολουθεί σχόλιο σε λίστα ηλεκτρονικών συζητήσεων όπου καλοί φίλοι έστειλαν αναλύσεις του Χάμπερμανς όπου κατά κάποιο τρόπο εκφράζει τον οίκτο του για την κατάντια της Ελλάδας και τα λοιπά και τα λοιπά.
Μεγάλη Παρασκευή που είναι και συζητώντας με πολιτικά και
πνευματικά ευαίσθητους ανθρώπους είναι επιτακτικό να λέμε τα πράγματα με το
όνομά τους. Θα ήταν αξιοθρήνητο εάν περιμένουμε από άκρως αντιφατικούς
διανοητές όπως τον Χάμπερμανς να μας πούνε ποιο είναι το πρόβλημα ή τι πρέπει
να κάνουμε.
Οι κοινωνίες σήμερα χρειάζονται δημοκρατία κλασικά νοούμενη
και όχι τα παραληρήματα του Χάμπερμανς περί «πατριωτισμού του συντάγματος» που
θεωρεί τους ανθρώπους επίπεδους και γραμμικά προσαρμόσιμους μέσα στους
ανθρωπολογικά αδιάφορους θεσμούς και συντάγματα των φαντασιώσεών του. Τέτοιοι
συγγραφείς ευθύνονται για την υποτίμηση της εθνικής κοσμοθεωρίας και των
εθνικών πολιτικών παραδόσεων ως άξονα της συγκρότησης και της συγκράτησης των
εθνοκρατών. Το αποτέλεσμα είναι να δημιουργούνται πολιτικοθεσμικοί ακταρμάδες μέσα
στους οποίους οι ανθρωπολογικά μεστοί πολίτες είτε ασφυκτιούν είτε εκρήγνυνται.
Να μην ξεχνούμε, επίσης, ότι η σύγχρονη διεθνής πολιτική
κάθεται πάνω σε στρατηγικές σεισμικές πλάκες που κινούν οι ηγεμονικές δυνάμεις
εκ των οποίων η Γερμανία είναι μια αναδυόμενη τέτοια δύναμη (http://www.ifestosedu.gr/111GermanikoEE.htm και http://www.ifestosedu.gr/111SEUstrategicIssues.htm). Πολύ σωστά ο Κονδύλης έγραψε στο
σημαντικό έργο του «Από τον 20 στον 21 αιώνα» ότι «οι αμερικανοί (και οι άλλες
μεγάλες δυνάμεις) όταν σχεδιάζουν την στρατηγική τους στο βάθος του 21 αιώνα
δεν ρωτούν τον Ρωλς ή των Χάμπερμανς».
Τέτοιοι διανοητές ειδικευμένοι επί δεκαετίες στην
διατύπωση πολιτικά αδιάφορων
κοσμοπολίτικων ασυναρτησιών όχι μόνο δεν μπορούν να μιλήσουν πολιτικά αλλά ο
πνευματικά ελάχιστα θρεπτικός μεταμοντέρνος χυλός που εκφέρουν είναι
επικίνδυνος για την υγεία όποιου τον καταπιεί.
Η Ελλάδα διαθέτει πολιτικούς στοχαστές πολύ μεγάλου
διαμετρήματος οι οποίοι τις τελευταίες δεκαετίες επισκιάζονται από τέτοιους
λιγότερο ή περισσότερο μεταμοντέρνους μπερδεμένους εγκεφάλους. Είχαμε πωλήσεις
δεκάδων χιλιάδων βιβλίων από μπερδεμένους μεταμοντέρνους όπως τον Χάμπερμας και
τα περί «πατριωτισμού του Συντάγματος» ήταν η καραμέλα του κάθε ξεπεσμένου
έλληνα κοσμοπολίτη της συμφοράς μας. Αντίθετα, έργα κολοσσιαίας
πολιτικοστοχαστικής αξίας έργα έμειναν στην αφάνεια. Για παράδειγμα, διάβαζα
τις τελευταίες μέρες το βιβλίο του Θόδωρου Ζιάκα «Έθνος και Παράδοση» (εκδόσεις
Εναλλακτικές 1994)) και του ιδίου «Η έκλειψη του υποκειμένου» (Δομός 1996) και
το πολύ τελευταίο του «Πατριδεγωφάγος» (2012). Έργα τα οποία πρέπει να
μεταφραστούν στα Αγγλικά γιατί αποτελούν την αιχμή των πολιτικών συζητήσεων για
πολιτικοανθρωπολογικά μεστά και περιεκτικές πολιτείες. Προκαλεί θλίψη και θυμό όταν
τέτοια κείμενα έμειναν στην αφάνεια των συζητήσεων μέσα στην δημόσια σφαίρα την
ίδια στιγμή που δεκάδες χιλιάδες συζητούσαν τις μεταμοντέρνες, ανακόλουθες,
αντιφατικές και μπερδεμένες ασυναρτησίες στιλ Χάμπερμανς.
Το μέλλον βρίσκεται
στον ωκεανό των πολιτικών μας παραδόσεων και η πολιτική μας Ανάσταση μόνο μέσα
από αυτές μπορεί να προκύψει. Το πολιτικό μας μέλλον συναρτάται με αυτές τις
πολιτικές παραδόσεις, από το κατά πόσο πολλοί πνευματικοί άνθρωποι θα σηκώσουν
την σημαία τους και από το κατά πόσο η μεταμοντέρνα ροκανισμένη ελληνική
κοινωνία θα τις καταστήσει κτήμα της, βίωμά της και μέσο συγκρότησης και
συγκράτησης της ελληνικής πολιτείας (η οποία όπως και τα νήπια μπορούν να δουν
πλέον χρειάζεται μια εκ βάθρων πολιτική και συνταγματική ανασυγκρότηση όπως απαιτείται σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης ).
Καλή Ανάσταση
σε όλους
4/5/2013
Π. Ήφαιστος
– P.
Ifestos
πηγή : ifestos
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου